Helpdesk

Het NCvB richt zich vooral op professionals op het gebied van arbeid & gezondheid in relatie tot beroepsziekten. Naast arbo deskundigen en medici kunnen ook beleidsmedewerkers, journalisten e.d. voor vragen terecht bij deze helpdesk.

Heeft u een vraag over een mogelijk verband tussen gezondheidsklachten en een specifieke blootstelling in het werk of de werksituatie, dan kunt u ook een melding doen via het speciale webformulier van SIGNAAL (www.signaal.info) wat staat voor SIGnalering Nieuwe Arbeidsgerelateerde Aandoeningen Loket.

In vakantietijd kan een reactie en antwoord langer duren.

Uitvoering / afhandeling

  • Klik op Stel een vraag en voer uw vraag zo volledig mogelijk in, inclusief enkele persoonlijke gegevens.
  • De helpdeskvragen komen binnen bij de beroepsziektespecialisten van het Nederlands Centrum voor Beroepsziekten (NCvB).
  • Het streven is uw vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden of in ieder geval een reactie te geven. In vakantietijd kan een reactie en antwoord langer duren.
  •  In sommige gevallen zal meer tijd nodig zijn in verband met overleg met andere deskundigen of literatuuronderzoek. Indien beantwoording van de vraag veel tijd dreigt te gaan kosten, zal overlegd worden over een bijdrage in de kosten.

  • Het kan voorkomen dat het antwoord in de ‘Ongewenste e-mail’ of Spam inbox komt, mocht ook daar geen antwoord staan neem dan contact met ons op.

*In sommige gevallen zal meer tijd nodig zijn in verband met overleg met andere deskundigen of literatuuronderzoek. Indien beantwoording van de vraag veel tijd dreigt te gaan kosten, zal overlegd worden over een bijdrage in de kosten.*

Schroom niet uw vraag te stellen: van vragen worden we wijs!